Project Description
A vasúttársaság 1,17 milliárd forint saját forrásból 8000 m2-es csarnokot alakított át a KISS motorvonatok karbantartásának elvégzésére a szolnoki Járműjavító területén. Magyarországon egyedülállóan, egy teljes KISS motorvonat egyidejű emeléséhez alkalmas csoportemelő rendszert is telepítettek. Mostantól itt végzik majd a nagykapacitású, emeletes motorvonatok karbantartását is.
A FELADAT
A MÁV által újonnan beszerzett Stadler KISS emeletes motorvonatok általános karbantartási munkavégzései során a vasúti kocsik tetején közlekedők és munkát végzők biztosítása a leesés ellen. A biztosítórendszer a csarnokban időszakosan alkalmazott teremdaru és a csarnok fűtését biztosító mennyezeti hősugárzók közötti tartományban kellett, hogy el legyenek helyzve az esetleges ütközések elkerülése érdekében.
A MEGOLDÁS
A javítócsarnok tetőszerkezetének acél tartóihoz heggesztett függőleges segédtartókon futtatott kis keresztmetszetű alumínium sínprofil kiépítése valósult meg a csarnok 8-as és 10-es vágányai felett, a sínpárok tengelyvonalában, teljes hosszúságban. A biztosítórendszereken görgős futókocsikra felhelyezett automata zuhanásgátlók kerültek beszerelésre. A zuhanásgátlók karabinerjeinek lehúzásához az általánosan használt segédzsinór helyett teleszkópos alumínium rudat alkalmaztunk.